вторник, 18 февруари 2014 г.

Как да напишем успешно биографията си + видео

Написването на добрата биография е разликата между това да ви забележат и това да останете някъде в купата сено от CV-та . При изграждането на структурата на биографията си трябва отново да се поставите на мястото на работодателя и да разберете, че колкото и жестоко да е това, той не отделя повече от 10 секунди, преди да каже ДА на CV-то или да го изхвърли в кошчето като неподходящо. Гледайте на това като презентация на продукт пред инвеститор, вие знаете, че продуктът ще му донесе пари, сега трябва да го накарате и той да повярва в това.

Ето ви няколко съвета за правилно насочване на вниманието към вас и "рекламната" ви брошура.

Правило 1- Разберете каква е целта ви. Дали ще рекламирате себе си като професионалист в  ресторантьорството, хотелиерството, дали ще покажете колко езика знаете или дали ще опишете хобитата си на първо място, трябва да съобразите CV-то си с търсената от вас работа, но не и с всяка работа.

Правило 2- Без значение какъв ще е видът на CV-то ( Европейско, Американско, Индийско, Извънземно) то трябва да бъде добре структурирано и дълго не повече от 2 страници A4. Хубаво е да започнете със снимка, а под нея да напишете информацията за контакт с вас. Ако мислите, че опитът ви би направил по-силно впечатление от обучението, то тогава сложете опитът на първо място.

Правило 3- Напишете кратко описание на длъжностите, които сте поемал на съответната позиция.

Правило 4- Опишете с какво обичате да се занимавате в свободното си време.

Правило 5- Напишете, че можете да предоставите препоръки към определени позиции при поискване. Фактът, че вие предоставяте тази възможност, може да е достатъчна на работодателя и той да не пожелае препоръките ви, но все пак имайте готовност да изкарате поне една.

Правило 6- Използвайте комерсиален шрифт, като например Verdana или Arial. Удебелете заглавията на позициите, които сте заемали.

Правило 7- Бъдете креативни, продайте CV-то си по интересен начин, накарайте получателят да го прочете и след това да е толкова заинтересован, че да иска да ви покани на интервю, за да ви разпита по него. Не следвайте стандарти, точно стандартите са оставили хиляди кандидати за работа "на сухо".

                               Ето и един малък пример( музиката не е опит на позитивно внушение, но ако  все пак стигне до вас още по-добре)





В общи линии, колкото по-бързо разберете, че вие сте продукт и като такъв ви трябва добра реклама, за да се продадете успешно, то толкова по-скоро ще ви извикат на интервю и ще намерите работата, за която вашия продукт е перфектен.


1 коментар: