Ето ви няколко съвета за правилно насочване на вниманието към вас и "рекламната" ви брошура.
Правило 1- Разберете каква е целта ви. Дали ще рекламирате себе си като професионалист в ресторантьорството, хотелиерството, дали ще покажете колко езика знаете или дали ще опишете хобитата си на първо място, трябва да съобразите CV-то си с търсената от вас работа, но не и с всяка работа.
Правило 2- Без значение какъв ще е видът на CV-то ( Европейско, Американско, Индийско, Извънземно) то трябва да бъде добре структурирано и дълго не повече от 2 страници A4. Хубаво е да започнете със снимка, а под нея да напишете информацията за контакт с вас. Ако мислите, че опитът ви би направил по-силно впечатление от обучението, то тогава сложете опитът на първо място.
Правило 3- Напишете кратко описание на длъжностите, които сте поемал на съответната позиция.
Правило 4- Опишете с какво обичате да се занимавате в свободното си време.
Правило 5- Напишете, че можете да предоставите препоръки към определени позиции при поискване. Фактът, че вие предоставяте тази възможност, може да е достатъчна на работодателя и той да не пожелае препоръките ви, но все пак имайте готовност да изкарате поне една.
Правило 6- Използвайте комерсиален шрифт, като например Verdana или Arial. Удебелете заглавията на позициите, които сте заемали.
Правило 7- Бъдете креативни, продайте CV-то си по интересен начин, накарайте получателят да го прочете и след това да е толкова заинтересован, че да иска да ви покани на интервю, за да ви разпита по него. Не следвайте стандарти, точно стандартите са оставили хиляди кандидати за работа "на сухо".
Ето и един малък пример( музиката не е опит на позитивно внушение, но ако все пак стигне до вас още по-добре)
В общи линии, колкото по-бързо разберете, че вие сте продукт и като такъв ви трябва добра реклама, за да се продадете успешно, то толкова по-скоро ще ви извикат на интервю и ще намерите работата, за която вашия продукт е перфектен.
Mnogo dobro!
ОтговорИзтриване