неделя, 17 януари 2016 г.

Помага ли бюрото по труда?

Има няколко причини поради, които човек остава безработен: Съкращение, уволнение, напускане по собствено желание, сезонна работа. Нито една от тези причини, не е лесна и крие собствени психологически и други нежелани ефекти за индивида. Тази статия, обаче няма да конкретизира, нито едно от горе упоменатите, ще се занимаем с тях поотделно в някоя от следващите статии.

Помага ли бюрото по труда? Отговорът ми е категорично и твърдо НЕ.
Причината да бъда толкова категоричен е, че и аз самия съм попадал в ситуация да се възползвам от услугите на консултантите там , или по-кратко казано на жаргона, който се ползва от безработните,бил съм на "Борса", и не съм усетил помощ от тяхна страна. 
Нека да ви опиша процеса: Напускаш след минимум 6 месеца работа, събираш един куп документи, отиваш в Бюрото, чакаш на опашка, регистрират те, дават ти картонче с час на посещение и задължителен подпис, изпращат те в НОИ за обезщетение, събираш един куп документи, чакаш на опашки, гледат дали са ти платени осигуровките от последния работодател (не са), тръгваш си, връщаш се след 1 седмица или месец, чакаш на опашки, регистрират те, казват кога ще ти е платено обезщетението, тръгваш си. Така прочетено сигурно звучи сухо и неприятно и всъщност наистина е. През цялото това време, докато чакаш по опашки, говориш с другите хора и чувството на безнадежност се засилва, но си мислиш, че все пак трябва тези консултанти да се занимаят с теб и да ти намерят работа, все пак ти взимат всички контакти, телефон, e-mail, диплома, биография, питат те каква длъжност търсиш, значи трябва да търсят и ще ти намерят. Да, ама не. Отиваш на първия подпис, където имаш определен час, влизаш в коридора и...О, каква изненада, отново чакаш на опашки.Оказва се, че всички хора пред стаята, са за един и същ час. Когато най-после дойде твоя ред, влизаш при определения за теб консултант, сядаш и след 4 минути на размяна на... да познахте- на документи(картонче за подпис, лична карта и някакви други бланки) срещата ти изненадващо приключва, без и една "обелена" дума за това как върви търсенето на работа за теб. Консултанта учтиво(без да се усмихне) ти пожелава приятен ден и ти казва да пуснеш следващия на опашката. 
Не се опитвам да съм негативен към всички работещи в Бюрото, но моята история беше такава и от всичките ми 6 месеца, които бях безработен, говорих с други съмишленици, всеки от тях с различна квалификация, и 100% разказваха същата история. В моя случай, дори бях ощетен и с важна информация за обезщетението ми. В последствие разбрах, че имало два начина да получиш, парите от обезщетението, което се дължи по закон, за натрупания опит през годините, единия , който явно смятат, че всеки би избрал, е да ти се изплаща всеки месец, на определено число, като сумата и срока зависят от, общия ти стаж и средно аритметично изчисление на осигурителния ти праг, другия вариант, който никой не споделя с теб, е да вземеш всички пари наведнъж, ако пожелаеш да създадеш собствен бизнес. На въпроса ми , защо не са споделили с мен тази информация, ми беше отговорено, че тъй като никой не желае да му се изплаща наведнъж, то тогава те са решили, че и аз няма да искам. Да звучи абсурдно, но това е реалността. 
За времето ми на борсата, станах експерт само в едно. Да успявам да надцакам държавата, като ползвам всички вратички оставени в закона, и честно да ви кажа, след всичко, на което бях свидетел, мисля че държавата си го заслужава, напълно.
Ако желаете експертно мнение още преди да сте напуснали работа, за това как по най-добрия начин да отидете на "Борса", можете да ми пишете тук: https://www.facebook.com/MrWork-683547235115771/, или на mrworkbg@gmail.com .
Успех!

Няма коментари:

Публикуване на коментар